“Aquest diumenge votem si volem ‘ser’, a tot gas. És fascinant”

Bayern Munich's Spanish headcoach Pep Guardiola oversees a training session of the German first division Bundesliga football team FC Bayern Munich at the team club area in Munich, southern Germany, on July 6, 2015. AFP PHOTO / CHRISTOF STACHE 4638#Agencia AFP“El que hem viscut i el que es viurà és històric. No hi ha marxa enrere”
“No em fa cap por el dia després si hi ha una gran majoria. La il·lusió d’una cosa nova i que serà millor ho supera tot”
“No tots som Oleguer, però ara molts esportistes s’han pronunciat amb llibertat”

Pep Riera

Pep Guardiola ha fet un pas endavant coma ciutadà català i s’ha integrat a la llista electoral de Junts pel Sí en el simbòlic últim lloc. Respon el qüestionari d’aquest diari entre partit i partit amb el seu equip, el Bayern de Munic. I ho fa amb passió, lucidesa i molta claredat, com és habitual en ell.

Per què ha acceptat anar ala llista de Junts pel Sí?
Senzillament perquè m’ho van proposar i vaig dir: endavant. Endavant com, em sembla a mi, hauria dit molta altra gent a Catalunya si li ho haguessin proposat.
Qui li ho va demanar?
Gent de l’ANC. Parlant amb Jordi Sánchez i el president d’Òmnium. I uns dies més tard Lluís Llach, i als ídols ja se sap que no se’ls pot dir que no…
En el món de l’esport sempre hi ha hagut respecte, fins i tot temor, a mullar-se ideològicament. Per què ho ha fet vostè?
No ho crec. Probablement no tots som com Oleguer Presas, un exemple meravellós, però em fa l’efecte que aquesta vegada i en aquesta situació tan excepcional i única, i a través de la campanya que Xavier Torres ha posat en marxa juntament amb la seva gent, moltíssims esportistes s’han pronunciat amb total llibertat, igualment com molts d’altres no ho han fet. I em sembla que res de gros ha passat.
Com ha vist, ha viscut, tot el procés cap a la independència des de lluny, primer des de Nova York i des de fa temps des de Munic?
Ho hem seguit de ben a prop però estant lluny. Avui dia pots arribar a tot arreu, i saber com ha anat tot plegat, però em sap un pèl de greu haver estat als Estats Units i ara a Alemanya quan tot era i és tan bonic a Catalunya. Em fa l’efecte que el que s’ha viscut i el que es viurà és històric. Però em fa l’efecte també que en tot aquest procés no hi ha marxa enrere. Es produirà tard o d’hora. D’això n’estic ben segur, com també que Catalunya i Espanya seran millors.
Llegeix tot l’article de Punt Avui : http://www.elpuntavui.cat/politica/article/17-politica/897652-laquest-diumenge-votem-si-volem-lser-a-tot-gas-es-fascinantr.html

 

Deixa un comentari

